Fevereiro 06, 2025, 07:06:14 am

Servidor TS

Discord Server

Mapa


Bem-vindo, Visitante. Por favor faça o Login ou o Registro.
Perdeu o seu e-mail de ativação?
Fevereiro 06, 2025, 07:06:14 am

Login com nome de usuário, senha e duração da sessão

Autor Tópico: Problemas conhecidos do MP e algumas soluções (favor traduzir)  (Lida 2423 vezes)

Offline MadMax

  • Membro Herói
  • *****
  • Posts: 663
    • Ver perfil
Problemas conhecidos do MP e algumas soluções (favor traduzir)
« Online: Outubro 26, 2010, 08:11:05 pm »
(1) Each human pilot in the mission seems to need to be in a seperate aircraft group and the aircraft pilot must be set to "Client" for each human plane.
(2) Seemed to work best when the host clicked fly before the clients, we found that if the client went first the host seemed to often get a CTD.
(3) Trying to talk over TS3 using a key for push to talk while clicking buttons in the A10 lobby GUI seemed to cause CTDs. We found that we seemed to have less issues if we didn't try to talk while doing things like clicking fly etc
(4) We used our existing IL2 port forwarding and when setting up the server just nominated that port. This basically seemed to work but we found that on clicking fly we'd get CTDs. Some checking of firewall logs seemed to indicate that there was A10 related UDP traffic going through port 10308 (the A10 default) and as an experiment the host lowered his firewall to a less secure setting and we could then fly. So we're not sure but it looks like A10 is partially ignoring the nominated port in the server settings and continuing to use 10308 for some game info. If we get time we plan to add A10 specific port forwarding and rules for 10308 and see if we can connect with the firewall fully up.
(5) We had similar findings to Roadhog about waypoints for human planes, not sure about AI aircraft as we were doing very simple two aircraft missions just to try things out.



Offline =FN=AirMan

  • Pilotos
  • Membro Herói
  • *****
  • Posts: 2289
    • Ver perfil
Re: Problemas conhecidos do MP e algumas soluções (favor traduzir)
« Resposta #1 Online: Outubro 27, 2010, 09:31:25 am »
Max,

Estas informações estao em carter de possibilidades pelas coincidencias em constantes CTD's,basicamente se referem a :

- usar aeronaves clientes em diferentes grupos.
- o host entra primeiro no pit e os clientes depois.(fazemos isto no LockOn a tempos)
- não usar o push-to-talk(apertar uma tecla para falar) no TS,não falar qndo estiver clicando em algo no pit.
- conflitos no firewall na porta default do A-10(10308),tentaram uma configuração específica no firewall mas ao entrar no vôo o programa ignorava os settings.
- encontros num mesmo fixo por clientes.

Estas não são dicas com 100% de acertos,são problemas acontecidos com uma certa frequência e os caras estão relatando possíveis soluções.

 :mellow:
« Última modificação: Outubro 27, 2010, 09:34:13 am por =FN=AirMan »
... A grandeza não consiste em receber honras,e sim em merecê-las ...